سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 

آغاز و انجام خوش نویسی به شش دوره تقسیم میشود : ابتدایی ، متوسطه ،خوش ، عالی ، ممتاز ،استادی.

از میان علاقه مندانی که وارد این عرصه میشوند کمتر کسی حوصله میکند که تا پایان راه همگام باشد. وعمدتا بعد از چند مرحله اول جذب کار و فعالیت شده و از ادامه راه سر باز میزنند .

اما برای فراگیری مبتدی باید روی حروف و کلمات و سر مشقهای استاد و معلم خود دقت کافی داشته باش که خط از امور اکتسابی است که دقت فراوان میطلبد و هنرجو باید روی خرکات و گردشها دقت کند. البته طبیعی است خطوط نگارشی هنرجو دارای کجیهای غیر اصولی و ناصافیهای اولیه است ولی با تکرار و دقتهای مجدد به اصل نزدیکتر میشود. و هر بار جدای از دقت بر روی سر مشقهای صحیح باید به خطهای نگارشی غلط خود نگاه کند ، تا فرق صحیح و غلط را تشخیص دهد و بتواند خود در غیاب استاد غلط گیر خود باشد .

و برای همین استکه گاه در تئوری خطاطی بعضی از اساتید هنر جو را متوجه سه مرحله تمرینی میکنند : نظری  ، قلمی  ، ذهنی یا(خیالی )

لازم بذکر استکه من در هر پست ارسالی مجملی از تئوری را بیان میکنم و چند نمونه از خطهای نوشته شده توسط خطاطان عزیز و اساتید را فقط برای آشنایی اولیه مخاطبینی که به این وبلاگ سر میزنند به نمایش میگذارم . واگر به تفصیل بیان نمیکنم برای این استکه از حوصله بحث خارج میگردد و موجب فراری شدن بازدید کنندگان . در حالی که همه مطالبی که بیان میکنم و خواهم کرد مقدمه ایستکه در آیند باید در مبحث اصلی به آنها تمسک کنم.

 

 

 






تاریخ : یکشنبه 89/9/7 | 12:8 صبح | نویسنده : مهدی محمدی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.