سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

هفت روز گذشت

 

 

 

 

برای شاد روحش فاتحه ای قرائت کنید

متشکرم

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 92/7/1 | 11:36 صبح | نویسنده : مهدی محمدی | نظرات ()

 

 

علی جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جمع معاونان, مدیران و مشاوران این وزارتخانه ، برقراری توازن و تعادل میان همه سلائق و علائق را محور اصلی برنامه های خود در این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی در بدو ورود خود مورد استقبال سید محمد حسینی وزیر پیشین این وزارتخانه , مدیران ، معاونین , کارکنان  و جمعی از خبرنگاران قرار گرفت .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز کاری خود در نشستی با معاونین, مدیران و مشاوران این وزارتخانه  از خدمات و تلاش های سید محمد حسینی در طول چهار سال وزارت وی قدردانی کرد.

جنتی ، اعتماد را پشتوانه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای بسیار حساس ، لطیف و ظریف است.

وی با بیان اینکه مخاطبان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ،  همه اهالی فرهنگ و هنر هستند ادامه داد: تمامی تلاش خود را به کار خواهم بست تا علاوه بر افزایش مشارکت و  حضور مردم در عرصه های فرهنگی و هنری,  زمینه معرفی ظرفیت‌های عظیم و غنی فرهنگی و هنری ایران به جهانیان نیز بیش از گذشته فراهم گردد. 

جنتی ، با ذکر این نکته که در تدوین برنامه های فرهنگی توجه به اسناد بالا دستی مدنظر بوده است ادامه داد: اقتدار و استقلال فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه های این وزارتخانه خواهد بود.

علی جنتی با اشاره به ضرورت همفکری و مشاوره در حوزه فرهنگ تاکید کرد : در همه حوزه های تخصصی اتاق فکر تشکیل خواهد شد تا هر قدمی که برداشته می شود سنجیده , دقیق و بی حاشیه باشد.

وی مقطع کنونی را حساس ترین زمان پس از پیروزی انقلاب دانست و تحقق مهندسی فرهنگی، ارتقاء فرهنگ عمومی ، حمایت از آثار  و تولیدات فرهنگی مبتنی بر ارزشهای دینی و ملی، حفظ شآن هنرمندان , فرهیختگان  و  اهالی اندیشه و تفکر ، ایجاد شور و نشاط در میان جامعه هنری کشور و  فراهم کردن زمینه بروز و ظهور خلاقیت و نوآوری در کشور را از جمله اهداف خود در حوزه وزارت ارشاد بر شمرد

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 92/5/28 | 6:42 عصر | نویسنده : مهدی محمدی | نظرات ()

 

 

 

دیپلم رسمی و فنی و حرفه ای برای هنرمندان آینه کار

استاندارد هنر آینه کاری در شش استاندارد در سال 1368و 1369 توسط اساتید سیاوش طرزی . مهدی محمدی شاهد و نماینده و دبیر کمیسیون سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهندس موسی زمانفر تهیه و تدوین شده بود  که علاقه مندان برای آگاهی بیشتر میتوانند به سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و در سه آدرس زیر مراجعه کرد.

1)      http://research.irantvto.ir/uploads/83_133_Ostad%20kar%20Honar%20Aiine%20kari%2088.pdf

 2)         http://research.irantvto.ir/uploads/83_133_Ko%20Ostad%20honar%20Aiin%20kari88.pdf

3)     http://research.irantvto.ir/uploads/83_133_kom%20ost%20hon%20ayne%202%2088.pdf


ولی درآن زمان اگر هنرمندان آینه کارامتحان میدادند فقط مدرک فنی این رشته صادر میشد

اما بعد از بازنگری مجدد در سال 1390 و تدوین و تبدیل به دو بخش آینه کار مقدماتی و آینه کار پیشرفته سعی بر آن شده که با امتحان و گذراندن دوره آینه کار مقدماتی مدرک دیپلم صادر شود و با امتحان و گذرندان دور آینه کار پیشرفته مدرک کاردانی(فوق دیپلم) صادر شود .

علاقه مندان برای آشنایی با دروس استانداردهای تدوینی جدید میتوانید به آدرسهای اینترنتی سازمان فنی و حرفه ای ذیل مراجعه کنند و از جزئیات  بیشتر آن آگاهی پیدا کنید.

1)      http://research.irantvto.ir/uploads/83_125_ayne%20kar%20moghadamti.pdf

2)     http://research.irantvto.ir/uploads/83_125_ayne%20kar%20pishraftre.pdf


البته در خصوص محل آموزش و نحوه امتحانات میتوانید از خرداد ماه سال 1391 و با شماره تلفنهای ذکر شده در لیست تهیه کنندگان استاندارد که در صفحه دوم استاندارد به آنها اشاره شده تماس حاصل نمایید.


به امید اینکه با طی کردن این دوره ها و استقبال آینه کارها و گذراندن دوره های علمی این رشته، و تدوین دوره عالی رشته هنر آینه کاری ، بتوان این رشته پر طرفدار، که از اصیل ترین رشته های هنری اسلامی و ایرانی میباشد را دانشگاهی کرد و امکان گرفتن مدرک کارشناسی (لیسانس ) را برای این قشر هنرمند فراهم ساخت.


علاقه مندان برای یادگیری و هنرمندان آینه کار با ارسال ایمیل به نشانی : honareayenenovin@yahoo.com    و گذاشتن مشخصات کامل اعم از تصویر رونوشت شناسنامه و کارت ملی ، تلفن ثابت ، موبایل ، و سابقه کار و ذکر نام استاد خود برای کسانی که سابقه دارند . میتوانند با هماهنگی هایی که انجام خواهد گرفت در لیست اولین دوره آموزشی قرار گیرند. لازم به ذکر استکه برای جلوگیری از سو استفاده افراد سود جود ، از دادن هر نوع مبلغ نقدی و شماره حساب و غیره به دیگران و بدون هماهنگی با تدوینگران استاندارد که شماره های آنان در استاندارد آینه کار مقدماتی و پیشرفته موجود است خود داری نمایید. همچنین از ارسال تصویرمدارک به غیراز ایمیل ذکر شده فوق الذکر خود داری نمایید


در ضمن برای آگاهی از آخرین خبرها در این خصوص و جلوگیری از سو استفاده افراد سود جو فقط به آدرسهای اینترنتی که در صفحه آخر استانداردهای آینه کار مقدماتی و پیشرفته ذکر گردیده مراجعه نمایید.

 






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 91/2/1 | 8:19 عصر | نویسنده : مهدی محمدی | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.